lördag 21 november 2009

Festivaldags igen!

Detta är ju egentligen en festivalblogg, och därför känns det passande att uppväcka den ur sin dvala nu när Stockholms Filmfestival anno 2009 drar igång. Åtta filmer står på programmet i skrivande stund. Kanske blir det också några fler om andan faller på.

Sedan jag skrev sist har jag sett två filmer - hösten har alltså inneburit en erbarmligt låg biofrekvens, men förhoppningsvis kan jag bättra på statistiken från och med nu - och det känns som om jag är skyldig bloggens läsare (Jag kan i och för sig ringa dig, men det känns roligare att låtsas ha en bred läsekrets.) en snabb summering:

Tarantinos världskrigshistoria Inglorious Basterds var en blandad upplevelse som jag ger en 5:a av 10. Svenska Man Tänker Sitt var desto bättre. Jag ger betyget 8 och kände mig verkligen drabbad av dessa människor som försöker hitta sin plats i tillvaron.

Ja, det var min snabba summering. Kanske blir festivalrapporteringen något mer uttömmande, vem vet?

Inga kommentarer: